""Het was een duidelijke en erg praktijkgerichte opleiding met concrete tips! Ik kon meteen aan de slag!"
"Anja, hartelijk dank! Dat het zo praktisch en to-the-point kon zijn, overtreft m'n stoutste verwachtingen. We hebben allemaal veel bijgeleerd én we weten waar we terecht kunnen als we nog willen leren."
- Beperkte groep, veel interactie en tijd voor vragen
- Zeer concrete, hands-on cursus
- Uitgelegd in mensentaal
- Uitleg van de expert zelf
Anja Palmaerts
- Reeds 15 jaar geldt Anja Palmaerts als expert in Wetgeving Overheidsopdrachten.
- Zij is geaccrediteerd trainer e-Procurement FOD BOSA, gaf inmiddels meer dan 150 opleidingen en begeleidde meer dan 1200 deelnemers.
- Haar opleidingen richten zich zowel tot ondernemingen als administraties.
- Anja heeft 20 jaar ervaring op vlak van inkoop. Haar specialisatie is indirect spend (facility, ICT, professional services, …) zowel in de privé- als publieke sector.
- Zij is een veelgevraagd keynote speaker op congressen en gastjurylid.
Ralph De Wit
- Ralph is hoofddocent aan Faculteit Recht & Criminologie van de VUB, verbonden aan de UGent en docent aan de Antwerp Maritime Academy. Thans doceert hij verschillende cursussen aan deze instellingen
- Hij publiceert regelmatig artikelen over diverse onderwerpen in binnen- en buitenlandse tijdschriften en treedt op als spreker op congressen
- Ralph vervoegde de balie te Antwerpen in 1996. Zijn praktijk is toegespitst op nationale en internationale contracten (inclusief contracten met de overheid), verzekeringen, internationaal vervoer en maritieme zaken
- Hij is arbiter bij CEPANI (het Belgisch Centrum voor Arbitrage en Mediatie)
- Ralph is geaccrediteerd opleider e-Procurement
e-Procurement: e-Notification en e-Tendering: hoe publiceer ik overheidsopdrachten en hoe ontvang ik elektronisch offertes (1 dag)
PROGRAMMA
- e-Notification - Hoe elektronisch een overheidsopdracht publiceren
- Het juridisch kader - e-Procurement
- Toelichting bij de verschillende modules
- De doelstellingen van e-Procurement.
- Wat heb je nodig als bestuur: welke zijn de technische vereisten?
- e-Notification
- Verschillende types gebruikers: anoniem, ondernemer, aankoper (superuser, user & editor).
- De functionaliteiten als gebruiker.
- Inloggen als aankoper.
- Beheer van organisaties.
- Beheer van gebruikers.
- De verschillende fasen van e-Notification
- Publicatie van een opdracht.
- Opladen van documenten.
- Een wijzigingsbericht aanmaken.
- Het beheer van een beperkte procedure (selectie van kandidaten en online uitnodigen van geselecteerden).
- Andere mogelijkheden: “Freemarket” en “archivering”.
- Eerste kennismaking met e-Tendering - Offertes/aanvragen tot deelneming elektronisch te openen
- Verschillende types gebruikers: ondernemer, opener & dossierbeheerder.
- Parameters instellen en een dossier activeren.
- Veiligheid, privacy en elektronische handtekening
- Wat is een handtekening?
- Wat is het principe van de elektronische handtekening?
- Wat is de bewijskracht van de elektronische handtekening?
- Elektronische ontvangst van de kandidaturen en offertes
- Moet u een ontvangstbewijs verstrekken?
- Wat moet u doen als de ingediende digitale offerte een virus bevat?
- Opening van de offertes
- Wat moet u doen om de offertes te openen?
- Een PV van opening opmaken.
- Validatie van offertes
Op 29/03/2022 verzamelen we fysiek in een coronaproof omgeving. Kostprijs 450€/dag exclusief BTW. Minimaal 5 en maximaal 9 deelnemers. Onze algemene voorwaarden zijn van toepassing. Het Covid Safe Ticket kan gevraagd worden ter bescherming van de deelnemers.
Een echte e-Procurement tovenaar worden? Boek snel die opleiding!
Opleidingsdatum: 29/03/2022 09:00 tot 17:00
Registreren
Vul de volgende gegevens in a.u.b.